Promovare online strategica – 6 metode si idei de marketing testate

strategii de marketing online

Cele mai bune metode de promovare online strategica oferite chiar ție.
Acest articol se adresează specialiștilor de marketing care vor sa testeze noi idei si oamenilor de afaceri care doresc sa stie ce anume sa ceara specialistului care se ocupa de cresterea vanzarilor. Idei de marketing si strategii de marketing pentru orice start-up sau companie matura.

Cum se creeaza corect promovarea online strategică? Care sunt criteriile de delimitare.

Un brand ce se lanseaza in online alege sa se promoveze in toate sau una dintre urmatoarele categorii generale:

1.  Owned Media  – Website, Canale Social-Media, Blog, Aplicații

2. Earned Media – Medii externe brandului, imaginea văzută de consumator

3. Paid Media – Campanii Plătite în Facebook, Instagram, Google, LinkedIn si cu ajutorul produsului tau printr-o crestere treptata neconventionala (growth hacking).

Oamenii sunt tot mai focusati asupra telefoanelor, intr-o continua fuga si mult mai greu de atras catre anumite branduri. Mai ales daca abia te pozitionezi in piata, ai nevoie de foarte multa munca si cercetare amanuntita pentru a reusi sa-ti creezi propria comunitate de oameni interesati.
Primul pas spre o prezenta de calitate in online este Owned Media, acea tipologie de marketing online care atrage consumatorii din interiorul brandului  in exterior.

Metoda 1 de promovare online strategica este continutul oferit

Continutul poate lua diferite forme: vizual, scris, audio si este modul prin care tu ca si brand formezi o conexiune cu publicurile, ii ajuti si le oferi informatie de calitate, folositoare si cresc cu ajutorul pe care-l oferi.
Incepe sa promovezi afacerea online cu ajutorul acestei tehnici de calitate care te pozitioneaza in raport cu concurenta. 

Spre exemplu o nouă categorie in website numita blog poate trata diverse probleme/provocari cu care se confrunta consumatorii, iar sfaturile tale vin sa le rezolve, sa le ofere alternative. 

Exista 3 mari etape in utilizarea acestei strategii de promovare online strategică:

  1. Atrage – creste baza de date in mod organic prin intermediul informatiilor si conversatiile pe care le porti cu acestia. Vei deveni un brand serios, care-si cunoaste serviciile si produsele, pe care se pot baza si la care pot apela.

  2. Menține și crește – prezinta solutii si informatii care se adreseaza principalelor puncte sensibile si obiective, astfel vor fi mult mai tentati sa cumpere de la tine.

  3. Incanta – ofera-le ajutor si sustinere pentru a permite clientilor sa fie multumiti, sa-si atinga obiectivul. Spre exemplu, tu vinzi un dispozitiv de masaj facial, poti sa le oferi indicii de utilizare, recomandari de creme, ce rezultate pot avea si in cat timp, ca sa nu-si creeze niste asteptari false: intr-o luna scapi de ridurile fine.

Cand consumatorul este multumit va impartasi fericirea sa si cu alti oameni, apropiati si astfel brandul va atrage noi adepti si se va contura un nou cerc de clienti care se sustine singur. 

Varianta 2 de Promovare online strategica: Atrage prin continut in contextul potrivit

Concepe și dezvoltă continut care te ajuta sa fii printre primii in motoarele de cautare si sa atragi vizitatori valorosi prin SEO – Search Engine Optimization.
Totul presupune targetarea cuvintelor cheie specifice care au legatura directa cu produsul sau serviciul tau. Astfel dupa un efort sustinut, strategii de SEO bine gandite, vei reusi sa apari printre primele rezultate in SERP –  search engine results page.

Mentinere si crestere

Aici sunt direct implicate si apelurile catre clienti. Realizeaza harti si metode testate pentru cei din echipa de customer care. Astfel exista coerentă intre cele 3 etape ale strategiei si prima interactiune live este de calitate. 

Focuseaza eforturile spre a vinde o solutie si nu un produs. Astfel asiguri un mutual castig atat pentru clienti si afacere. 

Incanta

Metoda de incantare presupune o relatie continua cu clientul, care devine un promoter. Are rolul de a se asigura de fericirea clientilor si sa le ofere sustinere, sfaturi si recomandari chiar si dupa ce au facut achizitia. 

Instrumentele utilizate de specialisti in aceasta etapa sunt: chatbots si chestionare pentru a cere sustinere, feedback de la clienti intr-un mod placut.
Eficiente sunt si chestionarele de satisfactie, trimise catre baza de date o data la 3-6 luni. Astfel primesti un feedback onest de la cei care te cunosc, eficient pentru imbunatatiri.

Asculta VOCEA clientilor in Social-Media. Followerii vor utiliza sectiunea de comentarii si feedback pentru a comunica cu brandul. Raspunde acestor interactiuni cu solutii, informatii utile si originale. Acest demers dovedeste ca ii auzi si iti pasa de starea lor. 

Modalitatea 3 de promovarea online strategica este Social-Media


Acest instrument online foarte în vogă, mai mult sau mai putin utilizat corect, face parte tot din media deținută de tine, cat si platita.  De ce nu-i utilizat corect? E nevoie ca atat brandul, cat si specialistul sa inteleaga cateva aspecte foarte esentiale.
Ca sa pornesti la drum cu promovarea in Social-Media ai nevoie de o strategie de business si un plan de marketing foarte bine documentat. Managerul Mediilor Social-Media trebuie sa transpuna obiectivele de business si de marketing in realizarea strategiei de SMM.
Avand in vedere perioada de pandemie pe care o traversam, reclamele sunt mai scumpe si au nevoie de tintire exacta. De tabloul trecutului este simplitatea de a obtine clienti cu reclame minimale, cu un banner si un text.
Dar da, Social-Media nu functioneaza pentru orice tip de afacere, iar sa angajaezi un incepator care doar va testa reclame pe banii tai sigur nu iti convine. Lucreaza cu cei peste 2 ani de experienta. Incepatorii pot fi acceptati doar in implementare, sa faci strategia cu un specialist si el sa ruleze tot ce i s-a dat. 

Social-Media este de 2 tipuri:

  1. Organica – Se desfasoara in comunitati, grupuri, postari pe pagini, articole, discutii in privat, stories
  2. Platita – Plasarea de campanii platite, postari promovate, paid stories.

In principal ca si canale de Social-Media care functioneaza in Romania, avem: Facebook, Instagram si LinkedIN.
Esential de mentionat este ca Social-Media pentru firme nu este deloc gratuita. Noul Algoritm al Facebook si Instagram limiteaza mult accesul publicului la postari, discutii. Live-urile sunt un alt mod de promovare directa, dar cand timp vor mai fi gratuite?  In Instagram totul se bazeaza pe hastags si imagini foarte atractive prin intermediul caror putem ajunge la un public larg. 

Metoda 4 de promovare online prin SEO

S-a analizat faptul ca nu orice canal de promovare se potriveste tuturor tipologiilor de brand. Aici poate interveni cu usurinta optimizarea in motoarele de cautare (Google, Bing, Yahoo etc).
Este foarte eficient sa apari in SERP, dar rezultatele se vad dupa cel putin 3 -6 luni de munca.
In functie de numarul de competitori in motorul de cautare vizat, poti face SEO singur sau cu ajutorul unei intregi echipe. Relevant este sa faci un research amanuntit pe cuvinte si fraze cheie cu relevanta asupra nisei tale.
Daca potentialii tai clienti stiu exact ce problema au si merg la Doctor Google sa caute raspunsuri, solutii, atunci e cazul sa te apuci serios de SEO. 

RETINE!
SEO nu inseamna niste cuvinte cheie plasate la intamplare prin articole, meta-descrieri, pluginuri pentru WordPress. Acum Google este mult mai competitiv si este nevoie de strategii si adevarate tactici ce tin atat de arhitectura, cat si logica. 

Care sunt directiile SEO de luat in considerare in 2020?

  1. Optimizeaza website-ul in baza noilor trenduri UX si organizeaza totul pentru ca vizitatorul sa fie incantat de experienta, sa gaseasca ceea ce cauta.
  2. Creste autoritatea – promoveaza prin adunarea de link-uri relevante si alte strategii menite sa te faca cunoscut in piata.
  3. Optimizeaza tot ce inseamna text prin SEO tehnic

SEO reprezinta o lupta pentru a ocupa una din primele 10 pozitii atat pentru text, imagini, video. Daca se ocupa o firma si face SEO de proasta calitate, atunci risti sa fii penalizat. Adica Google efectiv penalizeaza anumite site-uri pentru ca incearca sa triseze. Rezultatele de acest gen te pot afecta mult, mai ales in zona financiara, pentru ca ajungi sa platesti si nu ai rezultate. 

Recomandari pentru SEO

Un om foarte cunoscut in aceasta nisa este Neil Patel, te invita sa faci o analiza cu acest tool: https://neilpatel.com/seo-analyzer/
Un bun start pentru afacerea ta este sa te listezi local, incepe procesul simplu de aici: https://www.google.com/business/

Ce sunt Rich Snippets? 

Sunt efectiv rezultate intr-o cautare care afiseaza date suplimentare. Este o sansa in plus pentru afacerea ta sa apara intre primele rezultate in motoarele de căutare. Aceste date despre firma sunt extrase din HTML-ul paginii tale. Cele mai comune  Rich Snippet includ evenimente, recomandari, retete. 

Pentru a obtine acest tip de pozitionare ai nevoie de  link-uri catre pagina ta si sa te asiguri ca raspunzi unei intrebari specifice a oamenilor.

Un alt mod eficient pentru optimizare este cu ajutorul imaginilor. Multi oameni cauta efectiv imagini, mai ales cand vine vorba de imbracaminte, electronice etc. Este esential sa te asiguri ca toate imaginile din website urmaresc atributul ALT-text. 

Modul 5 de promovare online strategica platita – Google Ads


Inainte de a incepe orice tip de promovare asigura-te de calitatea site-ului si sa ai un produs pentru care exista deja un public si tine cont de aglomeratie adica concurenta.
Spre exemplu, un jucator din piata face reclame Google pentru un public care nu este al sau, cu texte ce nu atrag si cheltuie bugete foarte mari. Google ii va da lui stocurile si pozitionarea in fata, iar tie iti va fi greu sa il detronezi. Asa se aglomereaza acest canal.

Afla detalii despre campaniile cost-pe-clic: https://motivromanesc.ro/blog/campaniile-cost-pe-clic-cpc-sunt-eficiente-pentru-orice-obiectiv/

În Google Adwords vei concura direct cu ai tai competitori si te adresezi publicurilor pregatite sa cumpere. Daca in Facebook platesti pentru afisari, in Google vorbim despre  cost per mia de impresii (CPM). In Facebook vor concura mai multe branduri pentru acelasi public.

Exemplu: Tu vinzi creme de fata unor femei între 20-35 de ani, nu îi vezi pe cei de la Addidas, Dior, Pepsi ca fiind competitori. In schimb in Facebook si in alte retele de display aceste branduri uriase ofera bugete mari pentru a ajunge fix la acelasi public, deci costul promovarii tale va creste, costul per mia de impresii (CPM).

In Google Adwords competitia directa va licita pe keywords ce vizeaza industria ta, precum crema femei acnee pret. 

Metoda 6 de promovare online strategica – Remarketingul

Cu siguranta ai mai auzit de acest concept, e greu, e usor de realizat?
Hai sa trasam impreuna cateva linii esentiale cu privire la retargetare – remarketing. Este utilizat de branduri pentru a fi in tandem cu publicul tau tinta. Este strans legata cu cookies in website/magazin si va afisa reclame, video celor care te cunosc deja. Statistica evidentiaza ca 2% din traficul de pe internet converteste la prima vizita, ceea ce inseamna ca 98% dintre utilizatori pleaca fara a converti imediat.

Vezi aici cum lucreaza codul de remarketing:


promovare online strategica - remarketing

Daca ai intrebari despre aceste tipuri de reclame, te rog sa-mi trimiti un mesaj direct pe facebook: http://m.me/motivromanesc

Muuuuulta energie pozitiva pentru branduri crescute natural intr-un mediu strans legat de traditiile, cultura tarii in care activezi.

Un comentariu la „Promovare online strategica – 6 metode si idei de marketing testate”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *