Magazin online: Ce trebuie să ştii despre marketingul online – PPC când eşti la început

       Când ai ajuns la stadiul de creare magazin online îţi doreşti să nu pierzi timp, resurse şi să ai  totul gata pentru a vinde şi a-ţi promova afacerea.

       Toţi ne dorim ca ideile de afaceri să prospere, să transpunem în realitate aşteptările şi să ne vedem afacerea completă. Prezenţa în online pentru majoritatea domeniilor este un must-have, iar un magazin online te poate propulsa nu numai local, cât şi naţional, ca sa nu mai spunem că internaţional. 

      Sfera online este un beneficiu pentru toţi antreprenorii, iar marketingul online pentru un magazin îţi poate aduce venituri impresionant de mari şi poate neaşteptate. Totul depinde de cum setezi totul şi ce partener alegi să te ajute să parcurgi întreg drumul.

   Ce înseamnă de fapt marketingul online, PPC (pay-for-click)?

       PPC este prescurtarea de la pay-for-click, reprezintă deci modalitatea prin care plăteşti atunci când publicul apasă pe reclama ta. Aşadar vei avea mai multe vizite în site, plăteşti ca să obţii acel grup de persoane care vor cumpăra de la tine. 

        Oamenii de marketing vor seta o campanie PPC în urma informaţiilor culese din website, research, analiza amănunţită a domeniului, testare A/B şi eficientizarea plasării în cadrul motoarelor de căutare.  Pentru început trebuie configurat contul de Google Analytics, selectate cuvintele cheie favorabile si care aduc în site publicul ţintă.

   Echipa ta are nevoie de Google Analytics

        Încă din start întregul cont de Google trebuie setat ca la carte, deoarece va influenţa reuşita campaniilor în online. Platforma Google Analytics îţi permite să măsori vânzările şi conversiile. Te ajută să aduni date importante despre persoanele care cumpără de la tine şi îţi oferă informaţii actualizate despre profilul consumatorului. Astfel vei avea o viziune de ansamblu asupra afacerii tale, cum poţi îmbunătăţi vânzarile şi ce strategii de promovare poţi implementa. Te bucuri de toate beneficiile Google Analitycs de îndată ce ai funcţia Integrare Google Analytics. 

      Google oferă un set de APIs, adică interfaţa de programare a aplicaţiilor ce permite ca platforma  de e-commerce să integreze Analytics pentru a utiliza funcţii, date, rapoarte care ajută afacerea.

      Lumea Ecommerce este într-o continuă schimbare, evoluţie şi tu trebuie să te adaptezi din mers la aceste aspecte ca să poţi ajunge la obiectivele stabilite. 

Cum acţionează Analytics

     Google Analytics te ajută să măsori câţi oameni au încheiat procesul de cumpărare, în care stadiu al acestui proces pierzi posibili cumpărători, astfel datele colectate îţi oferă răspuns la diferite întrebări despre magazinul tău online. Aşadar după ce măsori se vor colecta datele pentru a realiza rapoarte, necesare pentru a lua decizii în cunoştintă de cauză.  Urmează etapa analizei unde se vor indentifica trenduri şi poate merge către segmentarea datelor şi analiza competiţiei. Etapa de testare este momentul în care încerci diferite soluţii la problemele identificate, îţi permite să descoperi oportunităţi de dezvoltare. La final vei repeta ce ai învăţat din tot procesul ca să ai vânzări mai mari. 

      Funcţia Google E-Commerce Tracking îţi permite să ai rapoarte detaliate despre magazinul tău virtual. Analizezi impactul preţurilor, cele mai vizualizate produse, ce produse sunt adaugate frecvent în coş, rata de abandon şi în care stadiu al Customer Journey se renunţă la finalizarea procesului de conversie.

      Fii cu un pas înaintea concurenţei, alege cu un singur click.   Magazinul tău vrea să se conecteze cu Google.

Cuvintele cheie dictează succesul PPC

     În clipa în care ai colectat şi testat toate datele obţinute vei dori să îţi promovezi businessul prin motoarele de căutare, deci ai nevoie să legi Google Analytics de Google Adwords. 

     Adwords reprezintă unul dintre cele mai complexe sisteme de promovare prin pay-for-click. Deci vei licita pentru anumite cuvinte cheie şi vei plăti către Google ori de câte ori cineva intră în website-ul tău din reclama afişată în rezultatul căutării. Când cauţi pe internet tastezi cuvinte în zona de căutare, deci importanţa cuvintelor cheie este crucială pentru a stabili o strategie de promovare online cu răsunet. Pentru a găsi cele mai relevante cuvinte cheie din Google Adwords vei porni un proces de căutare avansată pentru a apărea cu reclama atunci când publicul caută produse şi servicii care au legătură cu magazinul tău.  Cuvintele cheie găsite vor fi grupate în funcţie de legătura dintre ele în mici grupuri.

      În consecinţă PPC nu depinde numai de analiză, raportare, testare, cuvinte cheie, ci şi cât de sus reuşeşti să ajungi cu reclama cu costuri reduse. Pentru a insera relevanţă în contul tău va trebui să-l organizezi, să targetezi publicul, să convingi prin textul publicitar şi să îndemni către acţiune şi în ultimul rând să ai pagini de vânzare optimizate care să convingă, pentru ca în final să ai vânzări mai mari.

 

 Din magazin direct în facebook

     Este tot mai clar că Social Media îţi poate propulsa afacerea şi este acel canal care îţi aduce în site cumpărători şi clienţi fideli.   În momentul în care îţi creezi o pagină de like pe facebook ai parte şi acolo de rapoarte, targetari, informaţii utile pentru a seta o campanie prin Facebook Ads. Această platformă te ajută să te conectezi mai repede cu consumatorii tăi, să creezi reclame şi să manageriezi o întreagă comunitate. 

     S-au raportat un număr de  2.50 miliarde de conturi de Facebook  şi numărul creşte în fiecare minut. Optează să creezi campanii de promovare prin Facebook Ads pe baza demograficelor, comportamentului şi informaţiilor de contact. Reclama prin facebook va fi de succes dacă o setezi corect, bugetul nu este fix, iar rapoartele de la final îţi permit să vezi ce a funcţionat, dacă au fost greşeli şi care este rata de conversie, adică câţi oameni au ajuns în site şi au cumpărat.

    Funcţia de promovare pe Facebook cu Facebook Pixel + 9 evenimente urmarite presupune managementul unui pixel pe tot site-ul web pentru a raporta conversiile, a construi audiențe și a primi date detaliate despre modul în care utilizatorii îți folosesc site-ul.  Toate aceste informaţii sunt de aur în crearea unor reclame eficiente.

    Urmărirea a 9 evenimente necesare pentru a verifica conversiile, a efectua optimizări pentru conversii și să construiești audiențe. Evenimente folosite: PageView, ViewContent, Purchase, CompleteRegistration,  AddToCart, Search, InitiateCheckout, AddToWishlist, Lead. 

Platformă cu investiţie redusă şi câştig mare

    Marketingul online este încoronat de mai multe sfere de acţiune pe care trebuie să le conectezi la magazinul tău pentru a monitoriza acţiunile oamenilor ce intră în site, prin ce platformă ajung acolo şi care e profilul lor.  

 

     

    

     

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *