Dieta cu produse naturale romanesti-Află sfaturi renumite

Motiv românesc dorește să ajute oamenii să mănânce bine cu o dieta cu produse naturale romanesti sănătoasă și echilibrată. Oferim informații și sfaturi pentru ca tu să poți face alegeri perfecte atât acasă, cât și la restaurante sau în străinătate. Îți expunem modalități care te fac să verifici dacă alimentele sunt sigure și în conformitate cu eticheta produsului sau meniu.

Este demonstrat științific că o dietă sănătoasă și echilibrată este formată dintr-o varietate de fructe, legume și carbohidrați și lapte, pește, carne și alte tipuri de proteine. De asemeni, trebuie să acorzi atenție sporită hidratării.

Urmărește atent „Ghidul dietei Sănătoase„(Eatwell Guide) pentru a putea scădea vizibil șansele de a te îmbolnăvi.

Acest ghid arată cât de mult din ceea ce mâncăm în general trebuie să provină de la fiecare grup de alimente pentru a obține o dietă sănătoasă și echilibrată.  Desigur, nu este absolut necesar să ai acest  echilibru nutrițional la fiecare masă, dar încearcă să obții echilibrul perfect într-o zi sau chiar o săptămână.

De ce să dai atenție ghidului?  Deoarece a fost dezvoltată de oameni de știință cu vastă expertiză în domeniu. Mai exact, a fost condusă de Health Health England (PHE), în asociere cu guvernul din Wales, FSS și Agenția pentru Standarde Alimentare din Irlanda de Nord.

Descifrăm împreună Ghidul Dietei Sănătoase?

Ghidul dietei sanatoase

Zona verde iti arata produsele naturale romanesti

Mănâncă cel puțin cinci porții dintr-o varietate de fructe și legume pe zi.

Este o certitudine că multe persoane nu mănâncă suficiente fructe și legume. Această categorie trebuie să compenseze peste o treime din alimentele pe care le consumăm în fiecare zi. Alege fructe și legume proaspete, congelate, conservate, uscate sau sucuri.

De reținut! Sucul de fructe și/sau piureurile trebuie limitate la un total combinat de 150 ml pe zi.

Zona galbenă

Este reprezentată de o altă bază a dietei sănătoase: cartofi, pâine, orez, paste sau alți carbohidrați amidonici. 

Acest cadran: mâncarea cu conținut de amidon trebuie să ocupe cel puțin peste o treime din alimentele pe care le consumăm. Alegeți soiurile cu fibre superioare, întregi, cum ar fi pastele întregi și orezul brun.

Acest tip de alimente suntun distribuitor excelent de energie și principala sursă de nutrienți din dieta noastră.

Produse bio romanesti – O dietă sănătoasă începe din minte

Zona roșie

Mănâncă  fasole, peste, ouă, carne și alte proteine.  Ia în considerare cel puțin două porții de pește în fiecare săptămână – dintre care unul ar trebui să fie uleios, cum ar fi somonul sau macroul.

Acest tip de alimentație este o sursă bună de proteine, vitamine și minerale. Legumele, cum ar fi fasolea, mazărea și lămâia, sunt alternative bune la carne deoarece sunt mai scăzute în grăsimi și mai mari în fibre și proteine. Alegeți bucăți slabe de carne și carne și mâncați mai puțină carne roșie:  slănină, șuncă și cârnați.

 

Zona albastră

Este dedicată în special lactatelor și alternative, precum: lapte de soia, iaurt. 

Este indicat să alegi opțiunea cu cel mai scăzut conținut de grăsimi și mai puțin zahăr.
Laptele, brânza și iaurtul sunt surse bune de proteine și vitamine. Au în componență calciu, care  ajută în mod direct sistemul osos. Evită să consumi iaurt cu diferite adaosuri de gust și e-uri, arome.

Zona mov

Optează pentru uleiuri nesaturate consumate în cantități mici.Grasimile nesaturate sunt grăsimi mai sănătoase și includ uleiurile vegetale, de rapiță, de măsline și de floarea-soarelui. Daunele produse de grăsimile saturate? Pot crește colesterolul ce conduce către afecțiuni ale inimii.

Produse naturale romanesti – Spune Da unei diete sănătoase ACUM

Zona maro

Amintiți-vă că toate tipurile de grăsimi sunt bogate în energie și ar trebui să fie consumate cu ușurință.

Mai multe despre diferitele tipuri de grăsimi din dietă.

Sfaturi de luat în considerare

Consumați rar alimente bogate în grăsimi, sare și zahăr  și în cantități mici.

Exemple: Ciocolată, prăjituri, biscuiți, băuturi răcoritoare zaharoase, unt și înghețată.

Nu este nevoie de acestea în dietă și trebuie consumate mai rar și în cantități mici.

Hidratați-vă corespunzător!

Specialiștii recomandă consumul a 6-8 pahare pe zi. 

Sunt incluse:  apa, laptele cu conținut scăzut de grăsimi și băuturile cu conținut scăzut de zahăr sau ceai și cafea. Sucul de fructe și smoothie sunt și ele incluse. Acestea în schimb  pot deteriora dinții, astfel trebuie să limitezi la 150ml pe zi.

Consum variat de alimente pentru bărbați și femei

În medie, femeile ar trebui să aibă aproximativ 2.000 de calorii pe zi (8.400 kilojouli), iar bărbații ar trebui să aibă în jur de 2.500 de calorii pe zi (10.500 kilojouli) incluse in produse naturale romanesti.

Alimentație diferită în funcție de stadiul de viață

 Femeile gravide, tinerii și persoanele în vârstă au nevoie de alimente ușor diferite în dietele lor.

  1. Sarcina și dieta 

Acidul Folic este o vitamină B. Se găsește în mod natural în diferite alimente și se adaugă în produse fabricate precum cerealele de la micul-dejun.

Citește despre importanță, când și cât de mult trebuie luat și în ce alimente se regăsește.

O dieta echilibrată, bogată și sanatoasa este importanta daca sunteti gravida sau incercati să obțineti sarcina. Deși majoritatea vitaminelor și mineralelor se găsesc în alimentele pe care le consumați, este important să vă asigurați că asimilați suficient fier și vitamina D. Organismul tau are nevoie de timp pentru a construi fier în întreaga ta sarcina si dupa nasterea bebelusului.

Motiv românesc îți pune la dispoziție un Ghid complet pentru sarcină, naștere și viața de părinte.  Se numește: Ready, steady, Baby!

2. Copiii și dieta potrivită acestei vârste

Sistem osos fortificat de mic cu produse naturale romanesti

Copii au nevoie să dezvolte oase puternice, pentru a preveni apariția osteoporozei după o vârstă înaintată. De aceea este nevoie de un apot consistent de calciu și vitamina D.

Zahărul – un alint sau o amenințare?

Copiii trebuie să  mânce doar o cantitate mică de zahăr pentru a rămâne la o greutate sănătoasă și pentru a-și îngriji dinții. Este important să reduceți cantitatea de zahăr, adică zahărul adăugat în alimente și băuturi, precum și zahărul găsit în produse precum:  miere, sirop, sucuri de fructe și piureuri.

Sarea-n bucate sau nu?

Organismul are nevoie de o cantitate mică de sare.  Copiilor peste 11 ani și adulților li se recomandă un maximum de 6g pe zi.

Copiii sub 11 ani au nevoie de mai puțină sare  în dietă:

  • 1 până la 3 ani: 2 g pe zi (0,8 g sodiu)
  • 4 până la 6 ani: 3 g pe zi (1,2 g sodiu)
  • 7 până la 10 ani: 5 g pe zi (2 g sodiu)

Un prânz delicios și hrănitor pentru cei mici

3. Ce dietă trebuie să adopte persoanele în vârstă?

Cred că de multe ori ai auzit expresia: bătrânii sunt ca și copiii. Oare de ce?

Excesul de greutate poate face mai dificilă deplasarea și creșterea riscului de apariție a bolilor de inimă și a diabetului de tip 2. La fel, orice pierdere bruscă de greutate poate indica, de asemenea, o problemă de sănătate.

Din nou, indiferent de vârstă este extrem de important să vă hidratați corespunzător.

Chiar dacă nu vă simți că ți-e sete, corpul are nevoie de apă. Deshidratarea poate lua următoarele forme:

Păstreză la cote mari activitatea fizică

Sportul prelungește viața!
Activitatea fizică vă ajută să rămâneți sănătoși, mobili și independenți. Inima va avea parte de un tratament regesc, iar bolile asociate, cât și accidentul vascular cerebral este ținut la distanță.  Menținerea unei vieți active vă poate îmbunătăți apetitul.
Dacă sunteți supraponderal, aveți probleme de mobilitate sau o dizabilitate, discutați cu medicul de familie sau un specialist în nutriție/sport înainte de a începe orice activitate fizică.

Crește vârsta, scade apetitul

Pe măsură ce îmbătrânim, apetitul nostru poate scădea. Este important să ai o dietă echilibrată sănătoasă pentru a obține toată energia și substanțele nutritive de care ai nevoie.

Cu gândul către o Românie sănătoasă, bogată în oameni buni la suflet, care se ajută între ei și poartă gândul bun în suflete, Motiv românesc te ajută să mergi pe drumul sigur al unui stil de viață de invidiat. 

Dă un motiv sănătos vieții!

 

Simona Popovici

Motiv romanesc Manager

Passionate advertising copywriter, Inbound Marketer, Branding Addict

 

 

 

 

 

Bună! Te pot ajuta?
Holler Box